Dlatego pistacje są zdrowe?

Pistacje nie tylko dobrze smakują, ale mogą mieć również pozytywny wpływ na nasze zdrowiePistacje to mała, zielona i idealna przekąska. Są nie tylko pyszne, ale także naprawdę zdrowe. Małe nasiona zawierają dużo dobrych składników odżywczych i tłuszczów. Dowiedz się tutaj, co sprawia, że pistacje są zdrowe.

Jakie składniki odżywcze zawierają pistacje?

Pistacje to prawdziwe cuda żywieniowe. Żaden pokarm nie zawiera tyle witaminy B6, co one. Witamina B6 jest wymagana przez nasz organizm dla wielu funkcji, takich jak tworzenie hemoglobiny lub regulacja poziomu cukru we krwi. Z kolei wysoka zawartość potasu sprawia, że pistacje są również zdrowe. Porcja pistacji (około 50 gramów) zawiera więcej potasu niż cały banan. Potas jest ważnym minerałem, który reguluje wzrost komórek i ciśnienie krwi, uwalnia hormony i równoważy równowagę kwasowo-zasadową. 100 gramów pistacji zawiera:

  • 615 kcal;
  • 15 g białka;
  • 55 g tłuszczu;
  • 10 g węglowodanów;
  • 10 g błonnika pokarmowego.

Ochrona przed chorobami

Pistacje nie tylko dobrze smakują, ale mogą mieć również pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Szczególnie antyoksydanty zawarte w pistacjach działają jak tarcza ochronna dla naszego organizmu. Nawet kilka pistacji zawiera więcej przeciwutleniaczy polifenolowych niż filiżanka zielonej herbaty. Przeciwutleniacze działają przeciwko stresowi oksydacyjnemu i wolnym rodnikom, które atakują nasze komórki i mogą wywoływać lub nasilać różne choroby, takie jak rak czy zaburzenia metaboliczne. W porównaniu z wszystkimi innymi orzechami, pistacje mają najwyższe stężenie przeciwutleniaczy, tj. luteiny i zeaksantyny. Te dwie karotenoidy chronią szczególnie nasze oczy. Przeciwutleniacze zawierają niższy poziom cholesterolu i zapewniają stabilne ciśnienie krwi, co może zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca. Mogą przeciwdziałać nie tylko wysokiemu, ale także niskiemu ciśnieniu krwi. Pistacje zapewniają rozszerzenie naczyń krwionośnych (również rozszerzenie naczyń krwionośnych), które zapewniają zoptymalizowane krążenie krwi i tym samym zapobiegają chorobom serca.

Wsparcie przy utracie wagi


Chociaż pistacje z około 500 kilokaloriami na 100 gramów z pewnością nie są lekkie, nadal mają najniższą zawartość kalorii w porównaniu z innymi orzechami. Pistacje mogą nawet wspierać utratę wagi. Wynika to głównie z wysokiej zawartości białka w zielonych nasionach. Wysoka zawartość białka i błonnika w pistacjach zapewnia szybkie i długotrwałe uczucie pełności. Niezbędne aminokwasy, które nie mogą być produkowane przez samo ciało, sprawiają, że pistacje są zdrowe, ponieważ są potrzebne w organizmie do tworzenia ważnych hormonów. Hormony te wpływają głównie na syntezę białek i utratę tłuszczu.

Background obraz autorstwa luis_molinero - www.freepik.com